Tuesday, October 27, 2009

^your english sucks!^

ni lagi satu aku nak cerita.ada la satu blog ni.dia ni okayla.takde la cerita merepek merapu.dia,macam orang lain jugak.cerita tentang kehidupan yang dia lalui setiap hari.

satu bende aku suka pasal blog dia,dia cerita kesah dia.takde la berat sebelah puji boyfren macam nak gila ke apa ke.cara dia tulis tu,pada aku jujur.tapi.....

ada satu bende yang aku cukup menyampah.bila dia start nak speaking-speaking.aku tak kisah kalau grammar dia betul.ini dah la grammar salah,ejaan salah,ayat salah,bende dah jadi lain maksud.contoh ayat dia yang aku paling ingat sekali; "had a terific accident". har har har..

aku faham,sebenarnya dia maksudkan accident yang teruk.tapi dia guna perkataan yang salah untuk menggambarkan situasi tu.aku rasa dia tak tau maksud terific tu.aku nak explain,tapi malas.

aku cuma baca blog dia,bila aku tengah moody atau badmood.sebabnya,dgn blog dia je aku boleh bergelak ketawa. har har har!

p/s: patut tak aku publish blog address diorang ni semua?

No comments:

Post a Comment